середа, 16 листопада 2022 р.

Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури

                         



      Робота

учасни(ці)ка олімпіади з української мови і літератури

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

учениці (-ня)  (І,ІІ,ІІІ) курсу ___групи

(спеціальність "___")

ДНЗ "Знам'янський професійний ліцей"

Прізвище, ім'я, по батькові (у Р. в.)

                                             І курс

Українська мова     

1Написати твір-роздум на одну з тем:   

·         Чи здатна книга змінити життя людини?

·         Вплив творчості Т.Шевченка на розвиток української літератури, мистецтва, духовної культури

(10 балів)

2. Записати слова разом, окремо або через дефіс

До/пізна,  до/вподоби, на/жаль, кінець/кінцем, по/козацьки, з/давніх/давен, хоч/не/хоч, раз/у/раз, будь/що/будь, на/гора, в/цілому, пліч/о/пліч, по/тихеньку, на/поготові, всього/на/всього, на/добра/ніч, без/угаву, в/наслідок, не/начеб/то

(5 балів)

3. Перепишіть подані речення, замінюючи підкреслені слова та словосполучення фразеологізмами

Оповідач несподівано замовк

Було дуже тихо

Довелося вирушати дуже рано

Мати була весь вечір у роботі

Його батько був великим майстром

Молоді жили дружно

1 фразеологізм – 0,5 балів

(3 бали)

4. Знайдіть помилки у побудові словосполучень. Запишіть правильні варіанти

Попадати у скрутне становище -

Згідно розпорядження –

Відповідно з постановою –

Виключення з правил –

Прийняти участь –

Дякую Вас –

Любе питання –

Вести себе –

1 позиція – 0,5 балів

(2 бали)

5. Записати речення, розставляючи пропущені розділові знаки; побудувати структурну схему, виконати синтаксичний розбір (підкреслити головні та другорядні члени речення, надписати частини мови, пронумерувати частини, визначити тип складного речення, засоби зв´язку в ньому, види підрядних)

Як заллє Вербівку літнє палке сонце як засипле зверху золотом та сріблом сонячне марево то вся кучерява долина здається залитою буйними зеленими морськими хвилями що десь набігли з моря й затопили долину

( 8 балів)

Українська література

1.   Написати твір на одну з тем:

·         Монолог Чіпки Вареника «Чому я став пропащою силою»? (за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  П.Мирного)

·         Причини морального виродження героїв повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім´я» через призму сьогодення

(10 балів)

2.   Закінчити речення

·         «Великий артист зору», «колосальне всеобіймаюче око» - це…

·         Символічне ім´я Франкові дав вірш …

·         Збірка інтимних поезій І.Франка називається…

·         Твір  П.Мирного «Хіба ревуть воли…» за жанром –

(4 бали)

3.   Дати відповіді на запитання:

·         Хто такий корифей? Назвіть сузір´я корифеїв українського театру другої половини 19 століття

·         Назвіть письменників рідного краю та їх твори

(3 бали)

4.   Визначити віршовий розмір поезії. Які засоби виразності використовує автор?

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ

Лиш приходить подібне кохання.

В день такий розцвітає весна на землі

І земля убирається зрання

(5 балів)

Всього   50 балів

 

 

 

 

 

 

 

ІІ - ІІІ курси

Українська мова

1.  Написати роздум на одну з тем:

·         Життя Т.Шевченка – це подвиг, перед яким я схиляюсь

·         Що робить людину Людиною

(10 балів)

2.  Пояснити значення фразеологізмів

Опустити руки –

Поставити крапку над «і» -

Як на голках –

Хоч на край світу –

Ламати слово –

Зарубати на носі –

Ласим оком поглядати –

Хоч сядь та й плач –

(4 бали)

3.  Відредагувати словосполучення

Відповідно з постановою –

Проводити боротьбу –

Виписка з протоколу –

Підняти питання –

У повній мірі –

Вести себе –

(3 бали)

4.  Записати слова , знявши скісну риску

Радіо/фізичний, військово/спортивний, військово/полонений, молочно/білий, м´ясо/молочний, фізико/математичний, народно/визвольний, історико/культурний, пів/аркуш, західно/сибірський

(5 балів)

5.  Записати речення, розставивши пропущені розділові знаки, побудувати структурну схему (підкреслити головні і другорядні члени речення, надписати над кожним словом частину мови, пронумерувати частини речення, визначити тип складного речення, засоби зв´язку у ньому, види підрядних)

Ніколи не треба забувати про своє призначення і завжди пам´ятати що митці покликані народом для того аби показувати світові що життя прекрасне що воноє найбільшим і найвеличнішим з усіх мислимих благ

(10 балів)

 

Українська література

1.Написати твір на одну із тем:

·         Прощений чи непрощений гріх героя новели М.Хвильового «Я (Романтика)»

·         «Тому роду не буде переводу, в якому браття милують згоду» (за новелою Ю.Яновського «Подвійне коло»)

(10 балів)

2. Чітко і лаконічно дати відповідь

·         Як ви розумієте вираз «класична література»? Назвіть прізвища письменників-класиків

·         Що таке «Розстріляне відродження»? Назвіть митців цього руху

3. Установіть відповідність

Автор, назва твору

1.М.Хвильовий «Я(Романтика»)

2.Ю. Яновський «Вершники»

3.М.Коцюбинський «Intermezzo»

4.П.Мирний, І. Білик «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

 

Проблема

А. Розпад роду, родини як трагедія народу

Б. Внутрішнє роздвоєння людини між гуманізмом і обов´язком

В. Проблема душевної рівноваги

Г. Життєвий вибір людини між пошуками правди та розбійництвом

(3 бали)

4.Визначити віршовий розмір. Які  художні засоби використовує автор?

Я на вбогім, сумнім перелозі

Буду сіять барвисті квітки,

Буду сіять квітки на морозі,

Буду лить на них сльози гіркі

(6 балів)

Всього 55 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар